Vocea fetei de piatră- fragment
Andrada este împreună cu tatăl ei, în
grădina casei lor, în unul din puţinele momente, pe care nu şi le petrece în
laborator. Discută relaxaţi despre ultimele experimente şi rezultatele la care
reuşiseră să ajungă. Sunt aşezaţi pe o canapea confortabilă din foişorul de
lemn, înconjurat de arbuşti din genul Hydrangea,
hortensia care este înflorită toată vara, cu inflorescenţele ei mari,
asemănătoare unor bulgări de flori catifelate, ciclamen şi turcoaz.
- Andrada, ultimul tău concert a atins un maximum de spectatori, răsună
puternic şi electrizant vocea lui Nick, tatăl ei. Toţi bolnavii prezenţi au
declarat că sunt vindecaţi, vocea ta, cântecul tău, are efecte terapeutice
nebănuite, vorbea el entuziasmat de succesul fiicei sale. Ai primit un dar
minunat, o voce tămăduitoare. Nici nu îndrăznesc să calculez probabilităţile
prin care s-a ajuns la ea, este meritul căutărilor neobosite de-a lungul anilor
de experimente. Ingineria genetică încă mai bâjbâia, făcea progrese lente, când
s-a apucat Costa de genetica umană şi mai ales de studiul muzicii sferelor,
obsesia lui, şobolanul bătrân, zâmbeşte Nick, la amintirea bunului său prieten.
M-am întâlnit şi cu proprietarul amfiteatrului în care ai cântat ultima dată, o
sală cu câteva zeci de mii de locuri, schimbă el brusc subiectul. Îţi aminteşti
Andrada? La început era sceptic, se temea că nu se vor vinde biletele. Sau
spunea „poate unii bolnavi nu se vor vindeca, măcar să fie un show bun”, era
consternat că nu foloseşti instrumentişti, aparatură, costume, dansatori,
efecte speciale, lasere, în fine, tot ce ţine de recuzită într-un spectacol.
Acum te invită să mai vii, să mai cânţi la el, a câştigat foarte bine de pe
urma ta, mulţi bani, adăugă Nick.
„Fata de piatră” este Andrada, o tânără
frumoasă, şatenă cu ochi albaştri, are părul lung, cârlionţat. Seamănă izbitor
cu Nick, tatăl său, pare o replică feminină a acestuia. Ţine în mână un
manuscris gros, pe care îl răsfoieşte în timpul conversaţiei cu el.
- Da. Era disperat bietul om, spune fata, ţii minte, tată? Transpira tot, se
ştergea nervos cu batista, vorbea agitat, neîncrezător şi oarecum perplex de
propunerea noastră „şi cum vreţi să fie spectacolul, zicea el, să intre tânăra
asta pe scenă, singură, îmbrăcată cu rochie lungă până în pământ, să le
vorbească oamenilor şi să le cânte? Credeţi că va fi de ajuns? Unde e atracţia,
ce fel de show e ăsta? Mă credeţi tâmpit? O să pierd bani, nu tu sex, nu tu
distracţie, nu o să vină lumea.”
- În momentul acela ai început să vorbeşti tu şi omul s-a liniştit, îşi
aminteşte Nick încântat. A acceptat tot ce i-ai propus, iar succesul a fost
total. Vocea ta miraculoasă, vindecătoare, acesta era „spectacolul”.
Minunata lui fată cu voce tămăduitoare,
era rezultatul unui proces minuţios de inginerie genetică, la care lucrase
foarte mulţi ani cu Costa. El fusese donatorul patern, iar donatorul matern
l-au înlocuit cu o celulă „artificială”, produsă de ei în laborator, a cărui
material genetic era modificat de Costa.
- Adevărat, îl aprobă gânditoare fata, dar fără linia de clonare a organelor
la care lucrez, nu aş putea să-i ajut pe toţi, sunt atâtea accidente, atâţia
oameni bolnavi... Vocea mea oricât de vindecătoare ar fi, nu poate să „repare” organele lezate, rupte... Când
moartea se instalează brusc, este o luptă dură contra cronometru, este o luptă
cu timpul. Cel puţin până acum nu am experimentat „învierea”, mai trebuie
lucrat în acest sens. Cred că timpul de expunere este esenţial pentru
vindecare, cu cât vocea mea este ascultată mai mult timp, cu atât efectele
benefice sunt mai numeroase... Unde se termină miracolul, începe ştiinţa să-şi
facă treaba, adaugă serioasă Andrada.
Răsfoia în continuare manuscrisul gros. Pe
măsuţa din lenm de lângă canapea, erau mai multe teancuri de cărţi vechi, le
studiase până la întâlnirea cu Nick. Alături de culorile şi parfumurile
hortensiilor din jurul lor, se adăugau tufele de trandafiri. Ele completau
paleta cromatică cu flori roşii, galben-portocalii, albe, roz. Trandafirii
agăţători erau fixaţi pe spaliere înguste de metal, sub formă de arcade, în
jurul foişorului.
- Mai am ultimele calibrări de fineţe şi aparatul este funcţional, spuse
fata, şi procedura, protocolul de clonare a organelor, toate vor fi gata în
scurt timp, le vom putea folosi în spitale, tată. Astfel, tot mai mulţi oameni
vor fi salvaţi de la o moarte sigură. Se va îmbunătăţi substanţial calitatea vieţii,
longevitatea. Am mai câştigat o bătălie cu moartea!
- O bătălie cu materia, cu timpul, murmură gânditor Nick, care era medic
neurolog. În 90% din cazuri este necesară doar vocea ta, asta este o
certitudine, este suficient să le vorbeşti sau să le cânţi şi bolnavii, cu cele
mai diferite şi stranii boli se vindecă, procesul este ireversibil, un succes
total. Dacă erai bărbat, te declarau ăştia Mesia. Masele de oameni şi iluştrii
cercetători, au unele reţineri pentru că eşti femeie. Aşadar, nu poţi fi
proclamată Mesia, ai scăpat de asta, cel mult vreo zeitate acolo, sau vreo
sfântă ceva, titlurile astea ai putea să le obţii, glumeşte el.
- Noroc că nu sunt bărbat, aşa am scăpat de o asemenea onoare, spuse fata,
sunt doar „fata de piatră” şi vocea ei vindecătoare. Oricum, muzica poate ocoli filtrele logice şi analitice ale
gândirii pentru a stabili un contact direct cu sentimentele şi cu pasiunile
profunde din adâncul memoriei şi imaginaţiei umane, poate ajunge la esenţă, de
aici vine şi vindecarea. Vocea mea nu este decât un catalizator al unui proces
care se desfăşoară doar în prezenţa ei, a vibraţiei respective. Reactanţii şi
produşii de reacţie sunt acolo, sunt în omul bolnav, ei există, lipseşte doar
catalizatorul pentru ca reacţia de vindecare să aibă loc, iar vocea mea este
catalizatorul.
- Singura nenorocire este că atingerea lui Dumnezeu
presupune jertfă, aşa a fost dintotdeauna pe pământ, spuse Nick furios. Atâta
timp cât rămâi „de piatră”, fără nici un sentiment, ai acest dar de a vindeca
fiinţele, oamenii, cu vocea ta. Pe barba lui Zamolxe!
- Şi profesorul Costa repetă treaba asta cu jertfa,
se teme să nu-mi pierd vocea vindecătoare, nu înţeleg de ce? Nu am simţit
niciodată nimic, nici un sentiment, indiferent de împrejurări, aşa că nu-i
înţeleg spaima şi obsesia asta cu jertfa.
- Fără jertfă nu atingi dumnezeirea, se pare că omenirea nu a evoluat
suficient, murmură Nick. Ai mai mers zilele astea la profesorul Costa,
şobolanul bătrân, aşa îl alinta Nick, a mai progresat cu studiile privind vocea
ta? Cercetează, cercetează, sau bate câmpii ca de obicei?
- Am fost, chiar ieri l-am vizitat, spune fata, în timp ce continua să răsfoiască
manuscrisul, părea că citeşte cu repeziciune textele, deşi conversa lejer cu
tatăl său şi admira florile din jurul lor. Profesorul Costa era acasă, pierdut
printre mormanele de cărţi vechi din bibliotecă. Trebuie să-ţi spun tată,
fiecare întâlnire cu el este un prilej de provocare intelectuală pentru mine.
Îl priveam atentă în timp ce el se agita prin cameră, mărunt şi slab, numai
piele şi os, crăcănat, cu părul alb, lung, vâlvoi, pare tot timpul nepieptănat,
veşnic îmbrăcat în aceleaşi haine negre, strâmte, cu mânecile cămăşii albe
atârnând...
- Costumul lui de cavaler negru, venit din Infern, cu cămaşa aia cu volane şi
dantele cu care şterge praful de pe toate obiectele care-i stau în cale,
continuă Nick amuzat descrierea fiicei sale. Costumul lui din tinereţea
pierdută.
- Alerga haotic prin încăpere după diferite cărţi, pe un traseu numai de el
ştiut. Uneori mă întreb de unde are atâta energie, este firav, haios, pare atât
de uituc, de împrăştiat ... Nu ştiu cum se descurcă.
- Chiar este împrăştiat, ticălosul bătrân, dar este genial!
Râde cu poftă Nick,
amintindu-şi din nou de bătrânul cercetător, prietenul lui încă din tinereţe, pe
care, de la o vreme îl evita. Stilul acestuia dezordonat, creierul lui
multifuncţional, pe mai multe planuri, îl obosea.
- Andrada văd că ai deprins şi tu obiceiul afurisitului bătrân de a face mai
multe lucruri deodată. Nu îl mai copia pe Costa, concentrează-te asupra unui
singur lucru, este mai bine aşa, ai o eficienţă mai bună în rezolvarea
problemelor dacă le iei pe rând... Acum vorbeşti cu mine, citeşti din
manuscris, studiezi florile din jurul nostru, sunt sigur că analizezi şi
sintetizezi informaţii legate de experimentele tale, toate în acelaşi timp.
Concentrează-te asupra unui singur lucru.
- Merg şi câte două, trei deodată cu randament bun, murmură Andrada.
Zâmbeşte.
Tare, către Nick.
- Da, tată, nu-ţi face griji, nu mă epuizez...
- Cum merg studiile legate de vocea ta? Ce zice Costa, reuşeşte să se
concentreze sau se pierde în amănunte?
- A continuat înregistrările pentru supleţea şi puritatea tonului vocii mele.
M-a conectat la diferite aparate pe care, drept să-ţi spun, nu le-am mai văzut
în altă parte, sunt doar la el în laborator, sunt creaţia lui, „copiii lui
drăgălasi” cum îi numeşte el. Toate
computerele şi le-a modificat după bunul lui plac, de nenumărate ori.
- Ei şi, ajunge la un rezultat final sau bâjbâie ca bezmeticul?
- L-am întrebat când vor fi gata rezultatele cercetărilor lui. Mi-a răspuns
peltic, sâsâit, ştii că înlocuieşte ş-ul
cu s-ul, şi j-ul cu z-ul, cu vocea
lui subţire, piţigăiată, „în curând, draaaga mea, în curând, voi publica rezultatele
studiilor mele, vocea ta depăseste limitele vocii umane, e cea mai importaaantă
descoperire a mea”. Andrada îl imită, lungind unele vocale din cuvinte, la fel
ca bătrânul Costa. O să trec şi astăzi pe la el, tată.
- Ce bine, o să-l găseşti cel mai probabil cu nasul în noul lui computer,
„copilasul lui”. Ce mai înjura
neurofonul lui Flanagan, îl numea „bicicletă”, prea primitiv pentru el, mult
prea inexact. Se foloseau spoturi de
microunde care stimulau pielea cu unde sonore, cu frecvenţa din spectrul
auditiv. Se utilizau neuroscanere de mare fidelitate, care detectau undele de
activitate ale creierului, ele preced producerea unor gânduri inteligibile, acestea
arătau ceea ce persoana respectivă doreşte să facă în viitor. Era un fel de „cititor
de gânduri”, pe care Costa îl combătea teribil, îi numea iresponsabili şi
înapoiaţi pe cei care-l foloseau. Apăreau multe erori. Nişte cretini, avea
dreptate şobolanul bătrân! Hahahaha, răsuna vocea lui puternică.
- Deşi, se ştia de mult timp că nu se poate
determina cu precizie impulsul unei particule dacă-i ştim poziţia, reciproca
fiind valabilă conform principiului nedeterminarii al lui Heisenberg, aşadar nu
pot fi citite gândurile cu acurateţe, preciză Andrada.
- Precizia e foarte importantă, draga mea. Cum ar fi să te declare oficialii
infractor, doar pentru că aşa a indicat un asemenea aparat?
- Da, adevărat. Orice eroare trebuie exclusă. Am lucrat atâţia ani la
îmbunătăţirea mecanismelor de modificare a minţii umane. Am utilizat şi
spectrul de difuzare al sunetelor „tăcute”, care se baza pe tehnologia
purtătorului subliminal.
- Aşa zisele sunete „tăcute”, silenţioase, erau de fapt ultrasunetele sau
infrasunetele, pe care noi oamenii nu le auzim.
- Acestea dacă sunt emise de o sursă pot induce sau modifica stările
emoţionale ale oamenilor. Poţi controla masele de oameni, printr-o apăsare de
buton induci fericirea sau disperarea, este periculos, pe mine m-au interesat
doar aspectele terapeutice ale acestor studii. Să „repar” creierele, nu să le
stric!
- Este esenţial ca „butonul” să se găsească în mâna unor oameni responsabili.
- Pentru starea normală frecvenţa undelor cerebrale este de 7 - 14 Hz, sunt
undele alfa, când o persoană este stresată şi agitată, frecvenţele creierului
sunt de 14 - 28 Hz acestea sunt undele beta, în timpul somnului omul emite unde
cerebrale de 1,75 - 3,5 Hz numite delta. La acestea se adaugă şi alte frecvenţe
cerebrale asociate cu alte stări normale şi alterate de conştiinţă, theta (3,5
- 7 Hz), gamma (28 - 56 Hz), omega (0,875 - 1,75 Hz), epsilon (56 - 112 Hz) şi
zeta (112 - 224 Hz).
- Ai putut să vindeci mulţi pacienţi jonglând cu aceste frecvenţe, observă
fata.
- Le-am monitorizat atent, fiecare om este original, organismul reacţionează
diferit, intervenţia asupra minţii este complexă, oferă multe surprize.
- Controlul minţii, dar tată asta e...
- Una din obsesiile mele! Recunosc, sunt fascinat de creier, râde Nick.
- Cât despre vocea umană, obsesia mea, glumeşte fata, atinge peste 2000 de
vibraţii pe secundă. Vocea se modulează în funcţie de rezonatori şi de
obstacolele întâlnite, de aceea este originală pentru fiecare individ, produce
atâtea senzaţii în creierele umane.
- Urechea omului poate percepe sunete cu o frecvenţă cuprinsă între 16 şi
20000 vibraţii/s sau hertzi, precizează Nick. Foarte limitată banda audibilă
umană! Şi sunt atâtea infrasunete cu frecvenţă joasă sub 16 Hz, de care noi nu
avem habar!
- Şi mai sunt ultrasunetele cu frecvenţă înaltă, peste 20000 Hz până pe la
1000000 Hz. Natura este atât de gălăgioasă, numai noi nu auzim, pentru că nu
percepen infrasunetele, asta nu înseamnă că nu există! Profesorul Costa a
înregistrat „conversaţia” insectelor, a peştilor consideraţi greşit tăcuţi, a
păsărilor, a liliecilor, a plantelor care sunt foarte vorbăreţe.
- Până la urmă sunetele sunt nişte unde sinusoide de diferite frecvenţe, de
obicei mari, cu amplitudine mică, sunetul este...
- Este pur şi simplu vibraţia aerului, completă fata.
- Oricum, dacă ne gândim în universul material totul vibrează, spuse Nick. Stelele
transmit unde electromagnetice variabile în timp şi spaţiu, iar sunetele muzicale
au aceleaşi proprietăţi ondulatorii ca lumina ce provine de la stele. Se emite
un sunet armonic, de aici şi vechea teorie a sferelor, a celor zece corpuri
cereşti. Cum zicea şi săracul Pitagora prin secolul al V-a î.e.n, “în unduirea
corzilor este geometrie, în spaţiul sferelor există muzică”. Da, cine să-l
asculte? Sigur ţi-a vorbit Costa, şobolanul bătrân, despre asta...
- Mi-a spus „puisor, cum este el
sâsâit precizează Andrada, de la sfeeera Pământului până
la cea a Lunii este un ton, de la sfeeera Lunii la cea a lui Mercur e un
semiton, de la Mercur la Venus, un semiton, de la Venus la Soare este un ton si jumătate, de la Soare la Marte este
un ton, iar de la Marte la Jupiter câte un semiton, la fel si de la Jupiter la Saturn, cât si
de la Saturn la sfeeera stelelor fixe. Suma acestor intervale este egală cu sase tonuri, cât sunt cuprinse într-o
octavă”. Jupiter el îl pronunţă Zupiter, e drăguţ profesorul Costa. După
care s-a apucat să vorbească singur, după obiceiul lui, despre neutrino, fără
legătură cu ce discutam noi. Semn că se gândea la neutrino şi în timp ce vorbea
cu mine despre muzica sferelor. Ştiam şi eu că Pitagora
stabilise raporturile numerice pentru principalele acorduri, octava
1:2, cvinta
2:3 şi cvarta
3:4.
- După care ţi-a zis de Johann Kepler şi de cartea “Armoniile lumii”,
preferata lui, în care intervalele muzicale sunt puse în corespondenţă cu
planetele. Astfel, Saturn – terţă mare, Jupiter – terţă mică, Marte – cvintă
perfectă, Pământul – secunda mică, Venus – aproximativ unisonul, Mercur –
decima mică, iar re-ul natural poziţia asteroizilor.
- Nu înainte de a-mi aminti de distinşii antichităţii. Mi-a povestit totul,
încă de la începuturi, alături de Pitagora, mi-a amintit de Platon, Aristotel
şi Aristoxene şi tetracordul lor, şir de patru sunete dintr-o scară muzicală,
cu Soarele şi Luna în rol principal. „Istoria se repetă, puisor, nimic nu e nou sub soare, totul a
fost descoperit si redescoperit de
generaţii succesive de oameni, hi, hi, hi! Pe barba lui Zamolxe!”, obişnuieşte
să spună mereu şi râde ca un vrăjitor, observă Andrada.
- Îi merge mintea! Salută-l pe bătrânul pişicher din partea mea! Mă întorc la
spital, draga mea, pauza s-a terminat.
- Ne vedem diseară, la cină!
- Ai grijă de tine, încearcă să nu te extenuezi, începu el dădăceala zilnică.
Oboseala distruge celulele nervoase, care chiar şi aşa sunt în număr limitat,
nici nu se divid, decât în condiţii speciale, doar ştii, se lamenta el. Neuronii
sunt celule înalt specializate structural şi funcţional, celulele gliale din
ţesutul nervos le înlocuiesc morfologic, dar nu le preiau şi funcţiile...
- Da, tată, îl aprobă răbdătoare Andrada, pentru a-l întrerupe cu delicateţe,
o să am grijă de mine.
Îşi îmbrăţişează tatăl, pe el şi pe
profesorul Costa, erau singurele persoane pe care le tolera, care o puteau
atinge, şi florile erau fiinţele pe care ea le mângâia. Se ridică grăbită de pe
canapea şi părăseşte foişorul. În acel moment, sesizează prezenţe lui Marck în
apropierea ei, chiar dacă nu îl vede. Tânărul este omul ei de încredere, este
asistentul ei, garda de corp, o însoţea pretutindeni încă din copilărie. Marck
este mai mare cu 7 ani decât ea, este un bărbat înalt, blond cu ochi albaştri,
cu părul tuns scurt, are un corp atletic. Este ca o maşinărie de luptă, lângă
el este în siguranţă.
- Să mergem, Marck.
Bărbatul îşi face apariţia, parcă răsărise
din pământ. O însoţeşte tăcut.
Fata nu ar putea să precizeze unde stătuse
ascuns, era maestru în camuflaj, tehnici de luptă, arte marţiale, etc. Merg în
laborator, unde Andrada rămâne mai multe ore. Acolo timpul şi spaţiul nu mai
aveau sens, dispăreau, tânăra uită de tot. Se concentrează numai asupra
studiului, se pierde printre experimente până când vocea lui Marck o trezeşte
la realitate, anunţând-o că e timpul să meargă la profesorul Costa.
*
La vederea celor doi tineri, profesorul
Costa râde încântat. Era cocoţat pe o scară pentru a putea ajunge la ultimul
rând de butoane, a unui panou de comandă, plin de computere. Marck a trecut
într-o încăpere alăturată, după ce i-a adresat un salut scurt bătrânului,
lăsându-i pe cei doi singuri cu studiile lor.
- Hihihihi! Aceeasi frumoaaaasă Andrada! Andrada,
provine din numele Andreea, forma feminina a numelui grecesc Andrei,
semnificaţia numelui aceeesta este de bărbăţie, putere, curaj.
Spune bătrânul cercetător cu glasul lui
piţigăiat şi peltic, în care se simte afecţiunea pentru fată. În acest timp, a
coborât grăbit de pe scară şi s-a apucat să mormăie ceva nedescifrabil.
- Da, da, ştiam. D-le profesor, ce plăcere
să vă revăd, spune fata! Salutări din partea tatei!
Fata se îndreaptă spre el şi îi strânge mâna,
acesta îi răspunde cu căldură.
- Sobolanul
bătrân si creierele lui! Mă ocoleste în ultima vreme, îl plictisesc, sau
poate îl obosesc! Pe barba lui Zamolxe! Hihihihi!
- Sunteţi în formă maximă profesore, îl
complimentează tânăra, pe bătrânul glumeţ.
- Hihihihi! Ca la 20 de ani, senilitatea e
de vină, sunt din ce în ce mai sclerozat! Hihihihi!
- Arătaţi excelent, continuă Andrada şirul
complimentelor.
Bătrânul firav şi cocoşat pozează ca un
culturist, se preface că îşi încordează muşchii ofiliţi, arăta ca un clown
bătrân.
- M-am apucat de culturism, puisor! Hihihihi!
După care se reculege şi începe să se
mişte cu viteză prin cameră, răsfoind hârtii, sau tastând la repezeală câte
ceva pe calculator.
- Să reeevenim la lucruri serioase,
Andrada! Avem niste chestiuni
de discutat puisor si nu putem amâna, foaaarte importante,
dar cred că le stii, si dacă nu le stii, măcar le intuiesti,
se agită el. Si cred că nu mai stiu unde am pus substanţele alea
blestemate, sau stiu?! Am rezultatele
în infrarosu, treeebuie să le corelez
cu ce aveam si să încerc... Andrada,
am descoperit ceeeva interesant...
Se gândea la mai multe lucruri în acelaşi
timp, chiar dacă vorbea cu Andrada mintea lui lucra independent şi pentru alte
proiecte în care era implicat. Merge grăbit prin cameră, mută diferite obiecte,
citeşte unele însemnări, deschide unele computere, ca şi cum ar fi căutat ceva.
Bătrânul Costa, mărunt, slab şi cocoşat, cu părul lung şi rar, căzut pe faţa,
pe care i-o acoperea în parte, avea ochii negri şi vioi, un nas mare, coroiat,
semăna cu un vrajitor. Andrada îl privea atentă, omuleţul era tare straniu,
învăţase foarte multe de la el.
- Ce trebuie să ştiu profesore, întreabă
tânăra politicosă, fără să-l grăbească?
- Tu esti
„ fata de piatră”, pentru că nu ai sentimente. Mai coreeect spus, ai transcens acest
plan, ai urcat mai sus, esti o
raţiune linistită, nemiscată, de aici ai puterea, de aici vine
darul. Cum să-ţi explic, puisor?
Atenţia i-a fost captată de markerii de clonare la care lucra, s-a apucat să
murmure. Si am CEA-antigenul
carcinoenbrionar, AFP (alfa-fetoproteina), substanţe fluorescente,
în special
quinqcrină, ... Pe barba lui Zamolxe! Revine către fată. Andrada, asa cum spuneam, draga mea, esti ca un lac îngheţat, sub pozghiţa de gheaţă ai toate sentimentele,
doar că ele nu se exprimă puisor,
înţelegi?
- Sigur că da, nici nu e complicat. Am
toate sentimentele şi toate emoţiile umane, doar că nu simt nimic, este un
nonsens, observă ea. Nu sunt tulburată de nimic, de nici un sentiment. Ele sunt
în mine dar nu se manifestă. Toate acestea se găsesc sub o pojghiţă de gheaţă,
sau „de piatră”, cum mi-au spus oamenii.
- Exact puisor. Stii, spectaculos
este că nu am găsit nimic anatomic, sau fiziologic în creierul tău. Nimic care
să explice vocea ta, si mai ales efectele vindecătoare
ale ei, asa că centrii nervosi funcţionează ca la orice om obisnuit, asta e paradoxal, o stie si
sobolanul de taică-tău!
Continuă cu ideile lui, mormăie.
- Unghiul Cabibbo... pe barba lui Zamolxe! Poate în curenţii neutri, ipoteza simetriei dupleţilor leptonici si din quark-uri.
Notează agitat ceva pe o bucată de hârtie, dezintegrarea β si dezintegrarea leptonică a hadronilor, după care, pare că se
răzgândeşte. Îşi duce degetele noduroase la frunte, reacţii cu neutrino,
interacţiuni slabe la energii înalte, apoi revine la discuţia cu Andrada.
-
Puisorule, descoperirea socantă este că îţi poţi pierde vocea.
Darul tămăduirii pe care îl ai, îl păstrezi doar cu sacrificiul de sine, puisor, chiar tu esti zertfa, spuse el nervos şi trist. Esti „fata de piatră” si
ai darul vindecării cu vocea ta, doar dacă rămâi fără sentimente. O întâmplare,
un eveniment, poate să schimbe situaţia si
atunci, în momentul în care piatra se va sparge, vei avea sentimente, dar vei
pierde darul!
Îşi
duce degetele noduroase la frunte şi se opreşte câteva momente din mişcarea lui
haotică prin cameră.
-
Cum aşa, întreabă Andrada, doar m-am născut cu vocea asta? Nu am făcut nimic
special, nu m-am antrenat. Este un rezultat al ingineriei genetice, tu şi tata
aţi creat toată harta mea genetică.
-
Noi nu puteam anticipa toate consecinţele intervenţiilor genetice, prea multe
variabile, nu se poate fără zertfă...
Prima dată când vei simţi ceva, orice, vei pierde toaaate particularităţile
care fac vocea ta specială, vindecătoare. Nu am descoperit mecanismele chimice,
energetice la nivel celular, de acolo pleacă totul, sunt limitat si mă enervează asta, dar lucrez...
Privea
concentrat mai multe monitoare, iar degetele îi alunecau cu o viteză uluitoare
pe tastatură.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu