Mov 125x125

Mov 125x125

marți, 23 septembrie 2014

Carte de bucate

Minunatele, fermecătoarele aperitive şi salate. Ca orice început de viaţă, de dragoste, de masă, aperitivele şi salatele au misterul lor pierdut printre gusturi, culori şi maioneze. Cum ar fi un aperitiv fără puţină maioneză? Ca un răsărit de soare umbrit de nori. Am experimentat poezia chimică a gustului şi a mirosului alimentelor. M-am pierdut printre piftii, ouă umplute şi m-am salvat cu o zacuscă de legume, eventual cu ciuperci. Am scris un laudatio la picioarele preaminunatelor salate de legume, de fructe, mi-am continuat elogiile dedicate crudităţilor, ca păstrătoare de vitamine şi minerale. Am capitulat fără condiţii în faţa salatei de boeuf, care deşi nu e nici crudă, nici virtuoasă, produce plăcerea unor combinaţii potrivite, armonioase între legumele fierte de ciudă şi languroasa maioneză. Cine poate să-i reziste? Alimente fierte, fripte, crude, un amestec de culori, arome, texturi, forme, toate acestea sacrificate pentru bucuria de a ne hrăni.
Viorica Hagianu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu