Mov 125x125

Mov 125x125

marți, 23 septembrie 2014

Limba vie, din volumul Un pustiu de bine



Limba vie

Când îţi citesc cuvintele mi se înnoadă limba în gură
aşa deranj faci printre litere
când te privesc mă apucă ameţeala
urâţenia are mereu un impact devastator asupra mea
până mă recompun
rostesc o rugăciune
mă regenerează
după limbajul uzat folosit de majoritatea
minoritatea se străduieşte să inventeze o limbă nouă
la început conservam limbajul cu grijă
ca borcanele de murături din cămara pentru iarnă
apoi am constatat că vorbeam singură
nimeni nu mă înţelegea
cumva
inconştient
am trecut la limbajul urban, suburban, pe alocuri rural
tehnico-ştiinţific, exoterico-filosofic, intensiv religios
cazon
cu iz de sală chirurgicală, bloc operator
cazarmă, penitenciar
dominat (parcă)
de o gramatică cu metastaze
(urăsc cuvântul parcă, nu-l folosesc niciodată, dar am văzut că un celebru, îi tot dădea cu parcă într-o poezie, aşa că, parcă să fie... câştigătorul zilei)
după tot periplul acesta lingvistic
am rămas parţial agramată şi aproape mută
chiar şi aşa
am văzut că ştiu prea multe cuvinte
majoritatea contemporanilor mei folosesc foarte puţine sunete articulate
pentru comunicare se ajută de mâini, picioare, haine, maşini, arme
scuipă, muşcă, înjură, lovesc, scrâşnesc
limba vie a evoluat comunicarea a involuat
se mai sclifosesc unii pe limba lor
dar se înţeleg numai între ei
la mine în oraş nu-i înţelege nimeni
mă trezesc că-i explic lui Andrei cum funcţionează neuronii
şi ajung să scriu două cărţi, una despre creier, alta despre evoluţia omului
vă recomand să vă liniştiţi
nu sunt scrise în limba vie, nici în cea moartă
dar sigur
cumva
o să înţelegeţi. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu